... ...

10 pokarmów, które należy jeść aby zapobiec rakowi piersi, czyli czego rak piersi nie lubi

Udostępnij innym

Jak schudnąć 10-15 kg bez odchudzania „...mogę podsumować moje odchudzanie. Minęły 3 miesiące. I mam SUPER REZULTAT ! W sumie w ciągu 3 miesięcy (i tydzień) schudłam… ponad 15 kg (a dokładniej SCHUDŁAM AŻ 15,2 kg!). Jak dla mnie to rewelacja!....>>>"    
10 pokarmów, które należy jeść aby zapobiec rakowi piersi, czyli czego rak piersi nie lubi
Rate this post

1 na 8 kobiet zagrożona rakiem piersi ! Ale możemy się przed rakiem ochronić, czyli czego rak piersi nie lubi

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) przewiduje, że do 2020 roku liczba zachorowań na raka piersi wzrośnie do alarmującego poziomu i 1 na 8 kobiet będzie narażona na ryzyko rozwoju tej choroby w swoim życiu.

Rak piersi jest obecnie najczęściej występującym rakiem u kobiet
– 
u ponad 1 mln kobiet na całym świecie diagnozuje się ten nowotwór co roku, głównie w grupie 50-latek i w starszym wieku.

Grupa wiekowa z najwyższym ryzykiem raka piersi
–  rak piersi występuje rzadziej w młodym wieku (30-latki), ale młodsze kobiety mają bardziej agresywne nowotwory piersi niż kobiety starsze.

POLUB BLOGA na FB i udostępnij >

To może wyjaśniać, dlaczego wskaźniki przeżycia są niższe wśród młodszych kobiet.

Według American Cancer Society, 95 procent nowych przypadków i 97 procent zgonów z powodu raka piersi dotyka kobiet w wieku 40 lat lub więcej.





hotto.pl-rak-piersi-przyczyny-zapobieganie-co-jesc-zeby-uniknac-raka-piersi

CO SPRAWIA, ŻE ZACZYNAMY CHOROWAĆ NA RAKA PIERSI, CO ZAKŁÓCA KURACJE I PROCES ZDROWIENIA

GŁÓWNE PRZYCZYNY RAKA PIERSI:

– niedobory żywieniowe,

– nadwaga i otyłość,

– wystawienie na toksyczne środowisko, palenie papierosów

– zapalenia,

– dominacja estrogenu i

– załamania genetycznej integralności w połączeniu z zaburzoną odpowiedzią immunologiczną, przede wszystkim wśród osób powyżej 50 roku życia.

Chociaż wiele czynników zwiększających ryzyko znajduje się poza naszą kontrolą, jak wiek i historia rodziny, jest jednak kilka sposobów, aby zmniejszyć to ryzyko.

1. ODŻYWIANIE I RAK PIERSI
Odżywianie oferuje jedną z największych nadziei w walce z rakiem piersi, więc będąc aktywnymi wszystkie kobiety powinny coś z tym robić.

Badania potwierdzały, raz po raz, że:

– Niektóre pokarmy i substancje odżywcze mogą być postrzegane jako źródło medycyny prewencyjnej, a jednym z najpotężniejszych narzędzi do zapobiegania rakowi piersi jest to, czym odżywiamy nasze ciało.

– Pewne pokarmy mogą uczynić twoje ciało najzdrowszym jakim tylko może być, poprzez pobudzanie twojego układu odpornościowego i minimalizowanie ryzyka zachorowania na raka piersi.

– Niektóre składniki pomagają również kontrolować leczenie skutków ubocznych lub pomagają organizmowi wyzdrowieć po leczeniu, podczas gdy inne wybory żywieniowe wspomagają leczenie raka, czyniąc je bardziej efektywnym lub po prostu pomagają utrzymać dobry stan zdrowia.

2. PRAWIDŁOWA WAGA, NADWAGA I OTYŁOŚĆ A RAK PIERSI
to nie truizm – prawidłowy ciężar ciała obniża ryzyko wystąpienia i nawrotu raka piersi

Na całym świecie otyłość wzrosła ponad dwukrotnie od roku 1980.

Otyłość była kiedyś uważana za problem tylko w krajach wysoko rozwiniętych, ale teraz problemy z nadwagą i otyłością dramatycznie wzrastają na całym świecie.

Światowa Organizacja Zdrowia szacowała, że w 2008 roku 1,4 miliarda osób dorosłych będzie posiadało nadwagę, w tym 300 milionów będzie otyłych.

Utrzymywanie zdrowej wagi jest pierwszą linią obrony, ponieważ może to pomóc zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi, a ryzyko to wraca nawet jeśli już walczyłaś z chorobą.

Badania wykazały, że kobiety, które przybierały na wadze po zdiagnozowaniu u nich raka piersi miały zwiększone ryzyko nawrotu.

Raporty zarówno z International Agency for Research on Cancer oraz World Cancer Research Fund stwierdzają, że są przekonuje dowody na to, że:

Otyłość lub  nadwaga ,może przyczyniać się do zachorowań na raka piersi po menopauzie.

Badanie z 2006 roku American Cancer Society Cancer Prevention Study-II stwierdziło, że przybieranie na wadze w wieku dorosłym jest jeszcze ważniejszym czynnikiem ryzyka raka piersi niż obecna waga po menopauzie.

– Badania wykazały, że kobiety, które po osiągnięciu wieku 18 lat przybrały na wadze 27 kg lub więcej, podwoiły ryzyko zachorowania na raka piersi po menopauzie w porównaniu do kobiet, które zachowały swój ciężar.

  • SKĄD TO RYZYKO ZACHOROWANIA NA RAKA U KOBIET Z NADWAGĄ I OTYŁOŚCIĄ.

    Wyższe ryzyko zachorowania na raka piersi u kobiet z nadwagą występuje prawdopodobnie ze względu na wyższy poziom estrogenów, a tkanka tłuszczowa jest największym źródłem estrogenów u kobiet będących w okresie po menopauzie.

    Badania sugerują, że kobiety z nadwagą mają zwiększone ryzyko zachorowania na raka piersi po menopauzie w porównaniu do kobiet zdrowej wagi.

    Otyłość jest także związana ze zwiększonym ryzykiem zachorowania na nowotwory innych organów takich jak: przełyk, trzustka, jelito grube i odbytnica, macica, nerki, tarczyca, woreczek żółciowy.

3. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNAZdrowy plan odżywiania powinien zawierać w sobie także pewną aktywność fizyczną.

Rozpocznij od 3 do 4 godzin spaceru na tydzień.

Jeśli jesteś w trakcie kuracji, być może trzeba zacząć powoli i dążyć do tego celu.



10 najważniejszych spożywczych pokarmów dla zapobiegania i walki z rakiem, czyli co jeść żeby nie chorować na raka piersi

1. BŁONNIK – spożywaj go 25-35 g dziennie
Badania ciągle potwierdzają związek między jedzeniem błonnika i zmniejszeniem ryzyka zachorowania na raka piersi.

Badacze stwierdzili, że zarówno rozpuszczalny jak i nierozpuszczalny błonnik zmniejszają ryzyko raka piersi, zwłaszcza u kobiet spożywających go w ilości ponad 30 gramów dziennie.

Dzieje się tak, ponieważ błonnik nierozpuszczalny przykleja się do wolnych estrogenów w jelitach i wymiata je.

Błonnik może zapewnić przede wszystkim, że jest mniej wolnych estrogenów, a po drugie mniej estrogenu jest absorbowane.

W efekcie jest  się narażonym na mniejsze ilości hormonu, co obniża ryzyko zachorowania na raka. 

Czy starasz się schudnąć czy też walczysz z rakiem, trzeba spożywać od 25 do 35 gramów błonnika dziennie.

Dowody z wielu badań sugerują, że kobiety, które spożywały 30 gramów błonnika dziennie miały znaczne zmniejszone ryzyko (o 32%) zachorowania na raka piersi.

W porównaniu kobiety, które jadły mniej niż 25 gramów dziennie, miały minimalne zmniejszenie ryzyka (o 2%).

2. CZOSNEK i siarczek allilu
Czosnek ma wpływ na cykl komórkowy, proces w którym normalna, zdrowa komórka może stać się rakowa.

Czynnikiem regulującym ten proces jest składnik zawarty w  czosnku o nazwie siarczek allilu, który znajduje się także w całej rodzinie warzyw cebulowych, więc dodanie czosnku lub cebuli do przepisów kulinarnych będzie wspomagać profilaktykę raka piersi.

3. JAGODY, JEŻYNY, MALINY, TRUSKAWKI, czyli witaminy, minerały i przeciwutleniacze

Jagody, jeżyny, maliny, truskawki i dodają kolor, różnorodność i smak do twojego przeciwnowotworowego planu żywienia.

 
loading...
       

Są one również napakowane witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami, które potrafią pomóc w zapobieganiu raka piersi.

4. ZIELONA HERBATA i katechina

Zielona herbata i biała herbata zawiera katechinę, która wydaje się wykazywać korzyści w profilaktyce raka piersi.

5. TŁUSZCZE OMEGA 3, zmniejszają stan zapalny i ryzyko wzrostu komórek rakowych

Tłuszcze Omega-3 są niezbędne, ponieważ organizm ich nie produkuje i można je przyswoić tylko z żywności, takiej jak ryby, nasiona, orzechy i oleje.

Jednak inna grupa kwasów tłuszczowych zwanych omega-6 konkuruje z omega-3.

Potrzebujemy je także ale w nowoczesnej diecie, stosowanej przez większość Amerykanów i Europejczyków, otrzymujemy ich dużo więcej niż potrzeba.

Im więcej nasz organizm wchłonie kwasów omega-6 , tym mniej może przyjąć omega-3 i vice-versa.

Jedz więcej omega-3, a ogranicz spożycie omega-6.

Potrzebujemy omega-3, aby zmniejszyć stan zapalny, który uszkadza tkanki zdrowe i może zachęcać komórki nowotworowe do wzrostu.

Omega-6, znane są z tego, że powiększają stany zapalne. Warto wiedzieć, że istnieje więcej niż jeden typ omega-3 (DHA, EPA i ALA) i ryby zawierają dwa, które są najbardziej skuteczne w dbaniu o twoje zdrowie (DHA i EPA).

Najlepszym sposobem, aby uzyskać więcej kwasów omega-3 jest jeść więcej TŁUSTYCH RYB, ale ryby nie są ich jedynym źródłem.

Wegetarianie, weganie i ci którzy nie jedzą ryb mogą wybierać inne źródła, takie jak nasiona Chia, siemię lniane i orzechy włoskie, które zawierają ALA .

Należy pamiętać, że każda żywność jest zawsze lepszym wyborem niż suplementy i upewnij się, że spożywasz 3-4 porcje tygodniowo.

6. WARZYWA KAPUSTNE, bogate w sulforafan

Warzywa kapustne, takie jak rukola, brokuły, kalafior, kapusta, brukselka i jarmuż są bogate w sulforafan, jeden z głównych związków fitochemicznych występujących w roślinach ochronnych, które pomagają zapobiegać nowotworom.

Najnowsze badania Linus Pauling Institute, również wspierane przez National Cancer Institute pokazują, że sulforafan potrafi selektywnie namierzać i zabijać komórki nowotworowe, pozostawiając zdrowe komórki nienaruszonymi.

Warto to jeść:

RUKOLA jest bardzo bogata w sulforafan, znakomicie smakuje w sałatkach.

KIEŁKI BROKUŁÓW:  Jedna łyżka tych kiełków ma tyle sulforafanu co pół kg brokułów i łatwo je dodawać do sałatek, i kanapek.

RZEŻUCHA  Potencjalnie opóźnia wzrost komórek raka piersi. Garstka rzeżuchy jest idealnym dodatkiem. Jest to naturalny diuretyk (fantastyczny na wzdęcia) i jest praktycznie wolna od kalorii, z 4 kaloriami na szklankę.

CZERWONA KAPUSTA:  Kolejny niedrogi, ale skuteczny sposób przemiany prostej sałatki, która staje się jeszcze jedną ochronną.

7. POKARMY BOGATE W FOLIANY I KWAS FOLIOWY.

Poznaj różnicę.

Wiele osób nie zna różnicy między folianami i kwasem foliowym, więc oto wyjaśnienie.

Foliany to nazwa dla grupy witamin B, znanych również jako B9 naturalnie spotykanych w żywności.

– Nazwa kwas foliowy odnosi się do utlenionego związku syntetycznego stosowanego w suplementach diety i wzbogaconej żywności.

W przeciwieństwie do naturalnych folianów, które są metabolizowane w jelicie cienkim, kwas foliowy poddaje się wstępnej redukcji w wątrobie, w której proces konwersja wymaga uczestnictwa innych enzymów.

Mała aktywność tego enzymu w wątrobie, w połączeniu z wysoką dawką kwasu foliowego może spowodować wystąpienie nienaturalnego poziomu niemetabolizowanego kwasu foliowego we krwi.

Liczne badania wykazały, że przewlekłe spożycie wysokich poziomów kwasu foliowego ze wzbogaconych napojów i żywności, suplementów diety, może prowadzić do rozwoju raka.

Niedawne badania wykazały, że kobiety z najwyższym poziomem folianów miały o 44% mniejsze ryzyko zachorowania na raka piersi niż osoby z najniższym poziomem folianów.

Aby pomóc siebie chronić, należy spożywać 1-2 porcje żywności bogatej w foliany dziennie, dążyć do spożycia co najmniej 400 mikrogramów folianów na dobę.

Istnieje szeroka gama pokarmów bogatych w foliany, więc to nie będzie trudne do zrobienia. Można rozpocząć od soczewicy, fasoli, niektórych owoców i zielonych warzyw liściastych.

ŹRÓDŁA FOLIANÓW:
– Drożdże piwne , 1 łyżka = 313 mikrogramów
– Soczewica , 1/2 szklanki, gotowane = 180 mikrogramów
– Sałata rzymska , 2 szklanki = 152 mikrogramów
– Czarna fasola Kidney , 1/2 szklanki, gotowane = 128 mikrogramów
– Szpinak świeży, 2 szklanki, świeży = 118 mikrogramów
– Brokuły, 1 szklanka posiekanych i gotowanych = 104 mikrogramów
– Szparagi , 1 kubek, świeże = 79 mikrogramów
– Chleb pełnoziarnisty , 2 kromki = 60 mikrogramów
– Pomarańcza , 1 duża = 55 mikrogramów

8. POKARMY BOGATE W WITAMINĘ D

Ta witamina rozpuszczalna w tłuszczach, która ułatwia przyswajanie wapnia do budowy mocnych zębów i kości może także zbudować ochronę przed rakiem .

Badacze sugerują, że witamina D hamuje wzrost komórek nowotworowych. Raport przedstawiony na ostatnim spotkaniu American Association for Cancer Research (AACR) wykazały związek między zwiększonym spożyciem witaminy D i obniżonym ryzykiem raka piersi.

Stwierdzono, że witamina D zmniejsza ryzyko wystąpienia tego raka do 50%.

ŹRÓDŁA WITAMINY D:
– Tłuste ryby:  łosoś, pstrąg, makrela, tuńczyk, węgorz.

– Niektóre grzyby:  grzyby są zwykle uprawiane w ciemności i nie zawierają witaminy D, ale niektóre rodzaje są wystawiane na działanie światła ultrafioletowego, co pobudza produkcję witaminy D.

– Żółtka jajek: Witamina D w jajku pochodzi od żółtka, nie tylko z białka a są one łatwe do przygotowania na śniadanie, lunch, obiad i deser.

– Światło słoneczne i  ultrafioletowe lampy i żarówki :  Światło słoneczne powoduje, że organizm sam wytwarza witaminę D. Jednak ze względu na ryzyko wystąpienia raka skóry, opalanie nie jest oficjalnie zalecanie. Jednak niewielka ilość ekspozycji na słońce z filtrem przeciwsłonecznym jest dobrą metodą.

„Jeśli masz zamiar wystawić się na słońce, około 20 do 25 minut ekspozycji wystarczy”
mówi Stephen Honig, MD, dyrektor Osteoporosis Center w Hospital for Joint Diseases w Nowym Jorku.

Ludzie z wysokim ryzykiem niedoboru witaminy D mogą uciekać się do lamp i żarówek emitujących promieniowanie UV. Dotyczy to również osób które nie są w stanie wchłonąć witaminy (złe wchłanianie) lub tych, którzy nie mogą się nacieszyć słońcem w miesiącach zimowych, mówi Michael F. Holick, MD, profesor medycyny, socjologii i biofizyki na Boston University Medical Center.

9. SOJA NIEMODYFIKOWANA GENETYCZNIE I SIEMIĘ LNIANE – fitoestrogeny i lignany

Fitoestrogeny wraz z lignanami są naturalnie występującymi związkami estrogenolubnych roślin, które są korzystne dla zdrowia kości i serca oraz objawów menopauzy.

– ESTROGENY są małymi cząsteczkami, które kontrolują wiele reakcji w organizmie.

– LIGNANY są związkami, które stanowią budulec ścian komórkowych roślin i zawierają fitoestrogeny, które pomagają regulować produkcję estrogenów w organizmie.

Podczas jedzenia pokarmów zawierających lignany, bakterie w jelitach konwertują je do metabolitów, które produkują słaby efekt estrogenny, a kiedy to się stanie, zapewnia wsparcie estrogenów.

Oznacza to, że kiedy poziom estrogenów jest niski, produkty sojowe (nie GMO !) będą uzupełniać niedobór i przeciwnie, gdy poziom estrogenu jest zbyt wysoki, lignany dołączą się do receptorów estrogenu i zredukują hormony estrogenowe i ich działanie.

– Badania wykazały, że lignany zapobiegają pewnym postaciom raka poprzez blokowanie aktywności estrogenowej, zmniejszając ryzyko wystąpienia raka piersi, prostaty i okrężnicy a także chorób sercowo-naczyniowych. Badania wykazały również, że wysokie poziomy lignanów mogą służyć utrzymywaniu prawidłowej masy ciała, metabolizmu glukozy, zmniejszeniu ryzyka cukrzycy.

– LIGNANY występują w oleju lnianym – widać je jako mętny osad na dnie butelki z olejem lnianym

Badania medyczne wykazały, wiele korzyści związanych z FITOESTROGENAMI.

Dla przykładu, w badaniu opublikowanym w czasopiśmie Menopause, połowa kobiet, które  w nich uczestniczyły jadły dietę bogatą w fitoestrogeny, takich jak soja i siemię lniane, natomiast druga połowa standardową dietę.

W grupie, która miała dietę bogatą w fitoestrogeny, objawy menopauzy,takie jak uderzenia gorąca i suchość pochwy, znacznie się zmniejszyły.

10. POMARAŃCZOWE OWOCE I WARZYWA – bogate w witaminę A

Jeśli chodzi o profilaktykę raka piersi, myśl o jedzeniu więcej marchewki, kantalupa, i słodkich ziemniaków, które wszystkie są pokarmami bogatymi w witaminę A znaną jako karotenoidy.

Kobiety, które mają wyższy poziom karotenoidów w swoim krwioobiegu wydają się mieć mniejsze ryzyko wystąpienia raka piersi.

Jeśli podoba Ci się mój blog polub i udostępnij go innym. Sprawdź też inne wpisy na blogu.
loading...
  Jak schudnąć 10-15 kg bez odchudzania „No to mogę podsumować moje odchudzanie. Minęły 3 miesiące. I mam SUPER REZULTAT ! W sumie w ciągu 3 miesięcy (i tydzień) schudłam… ponad 15 kg (a dokładniej SCHUDŁAM AŻ 15,2 kg!). JAK DLA MNIE REWELACJA!....>>>"

źródło:zdrowie.hotto.pl


Udostępnij innym

Comments

comments

Jak schudnąć 10-15 kg bez odchudzania „No to mogę podsumować moje odchudzanie. Minęły 3 miesiące. I mam SUPER REZULTAT ! W sumie w ciągu 3 miesięcy (i tydzień) schudłam… ponad 15 kg (a dokładniej SCHUDŁAM AŻ 15,2 kg!). Jak dla mnie to rewelacja!....>>>"

error: Content is protected !!
To lubię: | CoWartoZobaczyc | FreePhotos | ZDROWIE | Zdrowie-Uroda | Dlaczego | HUMOR | Tajemnicze | ŚmieszneZwierzęta | BUZZ | PrzepisyNaZdrowie | ODCHUDZANIE | hot | CzasNaZioła | OtoDlaczego | podróże | fun | Sposoby | popularne | Naturalne | Uroda | zwierzaki | Ciekawostki | UlubioneInspiracje